Reglementen

Lees voor je je inschrijft de reglementen goed door! 

Behalve de motorcoureurs rijdt iedere deelnemer met een eigen transponder.  Per coureur is een transponder nodig. Verschijnt een auto in meerdere klassen, dan moet de transponder gewisseld worden. Dus ook niet beide transponders van beide coureurs tegelijkertijd in de auto.

Wie niet in het bezit van een transponder is, kan deze via de organisatie huren. Dit kan op het inschrijfformulier aangegeven worden.

De auto’s/motoren worden voor de wedstrijd gekeurd. 

Na inschrijving krijgt de deelnemer een mail ter bevestiging met daarin ook het verzekeringsformulier voor de de keuring. Het is belangrijk dat de deelnemer dit formulier zelf print, invult en meeneemt naar de keurmeester. 

Iedere deelnemer moet op de dag van de cross zorgen voor een milieu-zeil en een brandblusser op het rennerskwartier.

 

Reglementen: 

Algemeen reglement

Standaard 1600 reglement

Extra aandachtspunten voor de 1600-klasse: in de 1600-klasse mag ook met de oudere auto’s worden gereden zonder de ringleiding/versteviging genoemd bij punt 13 in het 1600-reglement.

Standaard 2000 reglement

Rodeo reglement

Vrije standaard reglement

Motoren reglement

 
Extra aandachtspunten damesklasse coureurs.
Voor de damesklasse geldt dat er mag worden gereden met auto’s die voldoen aan het reglement van de 1600, 2000 of de Rodeoklasse. Wel is deze klasse non-contact omdat er dus ook non-contact auto’s aan deelnemen.